Η νέα διοίκηση επανεξετάζει το σχέδιο αναδιάρθρωσης, με στόχο τη διατήρηση καταστημάτων στην περιφέρεια και την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του οργανισμού.
Αλλαγές στο σχέδιο αναδιάρθρωσης του δικτύου των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) μελετά η νέα διοίκηση, η οποία ξεκινά διαβούλευση με τοπικούς φορείς στις περιοχές όπου είχε προγραμματιστεί το κλείσιμο καταστημάτων. Μετά τις έντονες αντιδράσεις, εξετάζεται το ενδεχόμενο ορισμένα από τα 158 υποκαταστήματα της περιφέρειας να παραμείνουν σε λειτουργία και μετά τη λήξη της τρίμηνης παράτασης που έχει δοθεί.
Στο πλαίσιο αυτό, στο τραπέζι βρίσκεται η πρόταση αξιοποίησης χώρων των ΚΕΠ, ώστε μέσα σε αυτούς να στεγαστούν ταχυδρομικές υπηρεσίες με το μοντέλο «shop in shop». Η πλήρης ενσωμάτωση των ΕΛΤΑ στα ΚΕΠ θεωρείται ωστόσο δύσκολη, καθώς τα ΚΕΠ δεν διαθέτουν τις αναγκαίες υποδομές για την παροχή χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, που αποτελούν κρίσιμο κομμάτι της λειτουργίας των ταχυδρομείων, ιδίως στην περιφέρεια.
Παράλληλα, συζητείται και η λειτουργία σημείων εξυπηρέτησης από ιδιώτες μέσω διαγωνισμού, στα πρότυπα του ήδη υπάρχοντος συστήματος «πρακτορείων». Ωστόσο, στην αγορά επικρατεί σκεπτικισμός για το εάν θα υπάρξει επαρκές ενδιαφέρον, δεδομένου ότι αρκετά πρακτορεία έχουν κλείσει λόγω χαμηλής δραστηριότητας.
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ επιδιώκει να εξορθολογίσει το λειτουργικό κόστος χωρίς να χαθεί η παρουσία του οργανισμού σε απομακρυσμένες περιοχές. Προς το παρόν, θεωρείται αδιαπραγμάτευτη η ύπαρξη τουλάχιστον ενός ταχυδρομείου σε κάθε νησί και η λειτουργία υποκαταστημάτων σε όλους τους 330 μητροπολιτικούς δήμους της χώρας. Σήμερα, το δίκτυο αριθμεί περίπου 410 καταστήματα, μετά το κλείσιμο 46 σημείων κυρίως σε Αττική και Θεσσαλονίκη, ενώ αρκετά κέντρα διανομής έχουν ήδη περάσει σε ιδιώτες.
Στο μέτωπο του προσωπικού, σχεδιάζεται μείωση των συμβασιούχων και πιθανή εθελουσία έξοδος για μόνιμους υπαλλήλους, με παράλληλες μετακινήσεις σε ενεργά καταστήματα.
Η επιτυχία του σχεδίου εξυγίανσης θεωρείται καθοριστικής σημασίας για τη βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ, τα οποία στοχεύουν να παρουσιάσουν ισοσκελισμένο ισολογισμό μέσα στο 2025. Σημαντικό ρόλο σε αυτό αναμένεται να παίξει και η απορρόφηση της ΕΛΤΑ Courier, που διαθέτει καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα και ενισχύει τη συνολική εικόνα του ομίλου.