Μαρίνα Βασιλικιά
![]()
Οι αγροτικές κινητοποιήσεις συνεχίζονται σε κομβικά σημεία του οδικού δικτύου, με τους αγρότες να ανοίγουν τα διόδια ως μορφή διαμαρτυρίας. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, τόνισε ότι η πρακτική αυτή επιβαρύνει οικονομικά το κράτος και τους φορολογούμενους, στερώντας σημαντικά έσοδα.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το κόστος υπολογίζεται περίπου στα 2,5 εκατ. ευρώ την ημέρα, εκτός Αττικής Οδού, και μετακυλίεται στους πολίτες μέσω αξιώσεων των παραχωρησιούχων. Όσοι ανοίγουν τα διόδια επιβαρύνουν ουσιαστικά όλους τους πολίτες, ανεξαρτήτως χρήσης των δρόμων.
Παράλληλα, ο κ. Δήμας παρουσίασε τα μεγάλα έργα υποδομών που αναμένονται το 2026. Μεταξύ αυτών είναι η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με πέντε νέους σταθμούς και η παράδοση του βόρειου τμήματος του Ε65 μήκους 45 χιλιομέτρων.
Στον τομέα των αντιπλημμυρικών και υδραυλικών έργων βρίσκονται σε εξέλιξη 51 έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,22 δισ. ευρώ, ενώ παράλληλα «τρέχουν» 34 μελέτες ύψους 76,4 εκατ. ευρώ, 14 έργα υπό δημοπράτηση προϋπολογισμού 936 εκατ. ευρώ και επιπλέον έργα άνω των 290 εκατ. ευρώ σε φάση προγραμματισμού. Στην Αττική υλοποιούνται αντιπλημμυρικά έργα άνω των 200 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνουν σημαντικές διευθετήσεις ρεμάτων.
Οι δηλώσεις του υπουργού αναδεικνύουν τόσο τις οικονομικές συνέπειες των κινητοποιήσεων όσο και τη στρατηγική ανάπτυξης με τα μεγάλα έργα υποδομών για το 2026.