Του Κίμωνα Λογοθέτη
![]()
Αν κάτι αλλάζει ριζικά με την εγκατάσταση καμερών τροχαίων παραβάσεων στην Αττική, αυτό δεν είναι μόνο η οδηγική συμπεριφορά, αλλά και η οικονομική γεωγραφία των δήμων. Γιατί, πέρα από την οδική ασφάλεια, οι κάμερες δημιουργούν και ένα ισχυρό χρηματοδοτικό εργαλείο, το οποίο –θεωρητικά– επιστρέφει στους πολίτες μέσω έργων συντήρησης και ασφάλειας του οδικού δικτύου. Σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο, τα έσοδα από τις τροχαίες παραβάσεις πιστώνονται στους δήμους, με σκοπό να διατεθούν για έργα οδικής ασφάλειας. Και εδώ ακριβώς προκύπτει ένα εύλογο ερώτημα: ποιος δήμος είναι ο μεγάλος κερδισμένος από τη χωροθέτηση των καμερών; Η απάντηση, με βάση τα δεδομένα, οδηγεί ξεκάθαρα στον Δήμος Αλίμου.
Ήδη από το 2020, οι πρώτες δύο κάμερες για την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη τοποθετήθηκαν στη συμβολή της λεωφόρου Ποσειδώνος με την Καλαμακίου, εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Αλίμου. Οι κάμερες αυτές, σύμφωνα με εκτιμήσεις της εποχής, κατέγραφαν περίπου 200 παραβάσεις ημερησίως. Πρόκειται για έναν αριθμό εντυπωσιακό, που αποτυπώνει το μέγεθος του προβλήματος αλλά και τη δυναμική εσόδων που δημιουργεί ένα τέτοιο σύστημα.
Η συνέχεια ΕΔΩ