Τετάρτη 24 Απριλίου 2024


ΑρχικήΕιδήσειςΕπικαιρότηταΚεραμέως: Η χώρα μας γίνεται παγκόσμιος φάρος εκπαίδευσης – Συνεργασία με κορυφαία...

Κεραμέως: Η χώρα μας γίνεται παγκόσμιος φάρος εκπαίδευσης – Συνεργασία με κορυφαία πανεπιστήμια της Αμερικής

«Η χώρα μας γίνεται παγκόσμιος φάρος εκπαίδευσης» τόνισε το πρωί της Πέμπτης η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως αναφερόμενη στις συνεργασία της Ελλάδας με κορυφαία πανεπιστήμια της Αμερικής.

Μιλώντας στο Mega η κ. Κεραμέως επισήμανε ότι «η χώρα μας συμμετείχε στη Σύνοδο Κορυφής των Ηνωμένων Εθνών που είχε αντικείμενο τον μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και την προσαρμογή στη νέα εποχή. Μέσω της παρουσίας μας στην Αμερική πετύχαμε στενότερη συνεργασία της Ελλάδος με κορυφαία πανεπιστήμια της Αμερικής. Πάνω από 30 αμερικανικά πανεπιστήμια, όπως είναι το Χάρβαρντ, το Γέιλ έρχονται για συνεργασία με ελληνικά πανεπιστήμια».

Το φάσμα των νέων συνεργασιών ελληνικών και αμερικανικών ΑΕΙ περιλαμβάνουν θερινά προγράμματα, προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών, καθηγητών, ερευνητών, κοινά προγράμματα σπουδών κ.ά. Αναφερόμενη στη συνεργασία του πανεπιστημίου Αθηνών με το πανεπιστήμιο του Γέιλ σε θέματα επιδημιολογίας, η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι επιπλέον στην χώρα μας υπάρχουν δύο αγγλόφωνες Ιατρικές σχολές, ενώ έδωσε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα συνεργασίας που συμφωνήθηκε με τα πανεπιστήμια της Αμερικής: «Ένας φοιτητής που σπουδάζει στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο να μπορεί να πάει για ένα επιπλέον χρόνο στο Columbia, κι έτσι ο φοιτητής θα πάρει δύο πτυχία». «Γίνεται η χώρα μας ένας παγκόσμιος φάρος εκπαίδευσης στην Μεσόγειο, στην Ευρώπη, που θα προσελκύει κόσμο» υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας.

Σχετικά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς η Νίκη Κεραμέως επανέλαβε ότι «τα σχολεία ξεκίνησαν με περισσότερους εκπαιδευτικούς από ό,τι όλα τα προηγούμενα χρόνια. Σε μια 2ετία έχουμε ολοκληρώσει 25.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών», ενώ αναφορικά με τη θέρμανση των σχολικών αιθουσών, ένα θέμα που έχει τεθεί στο τραπέζι εξαιτίας του δύσκολου ενεργειακά χειμώνα που έρχεται, τόνισε ότι έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα αλλά και οι πόροι προκειμένου να διατηρηθεί η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων.

Για το ζήτημα της στέγασης των εκπαιδευτικών η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι είναι ένα θέμα που υπήρχε και έχει επιδεινωθεί τον τελευταίο καιρό λόγω των βραχυχρόνιων μισθώσεων, ωστόσο τόνισε ότι γίνονται προσπάθειες επίλυσης του και σε επίπεδο αυτοδιοίκησης και έφερε ως παράδειγμα το γεγονός ότι σε κάποια περιοχή της χώρας, «ένα σχολείο χτίστηκε μέσω σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, από το δήμο και παράλληλα χτίστηκαν 15 σπίτια για τους καθηγητές».

Η κ. Κεραμέως δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο ολοήμερο σχολείο, το οποίο όπως είπε «πέρυσι τελείωνε στις 16.00, ενώ από φέτος τελειώνει στις 17.30 στο 50% των ολοήμερων τμημάτων της χώρας. Το μέτρο αυτό έχει δύο στόχους. Ο πρώτος είναι να κάνουμε το σχολείο καλύτερο, με πιο διαδραστικό και ενδιαφέρον πρόγραμμα για τα παιδιά. Από την άλλη στοχεύουμε στον εργαζόμενο γονέα, να υποστηρίξουμε την οικογένεια και τους γονείς που εργάζονται».

«Για μας είναι πολύ σημαντικό να γίνεται και η μελέτη στο ολοήμερο σχολείο γιατί μας νοιάζει, όταν το παιδί θα γυρίζει στο σπίτι, να έχει ποιοτικό χρόνο, να παίζει» εξήγησε η κ. Κεραμέως, ενώ τέλος στάθηκε στις καινοτομίες από ξεκινούν από τη φετινή σχολική χρονιά, όπως «διαδραστικοί πίνακες σε όλα τα τμήματα γυμνασίων, λυκείων, πέμπτης και έκτης δημοτικού και 177.000 σετ ρομποτικής που θα εγκατασταθούν φέτος».



Ροη Ειδήσεων