Πέμπτη 25 Απριλίου 2024


ΑρχικήΕιδήσειςΕπικαιρότηταΣτην τελική ευθεία η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά

Στην τελική ευθεία η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά

Στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωσή της βρίσκεται η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά. ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα και για την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό, η οποία έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της Αθήνας.

«Τρεις νέοι σταθμοί -Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο- θα εξυπηρετούν την πόλη του Πειραιά αποφορτίζοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο και ενώνοντας το μεγαλύτερο λιμάνι με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας σε 55 λεπτά» αναφέρει σε μήνυμά του στα κοινωνικά δίκτυα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπουργείου η παράδοση θα γίνει αρχές Οκτωβρίου. Με την παράδοση του έργου, 132.000 πολίτες θα κινούνται στη γραμμή 3, με σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο.

Η νέα γραμμή θα ενώσει το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος σε λιγότερο από 1 ώρα, και θα ανακουφίσει τον Πειραιά από το κυκλοφοριακό, 23.000 λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους ημερησίως, κάτι που σημαίνει 120 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα λιγότεροι. Ο σταθμός του μετρό θα βρίσκεται κοντά στον ηλεκτρικό και τις στάσεις των λεωφορείων και σχεδόν κάτω από τον σημερινό σταθμό της Γραμμής 1 (Πειραιάς-Κηφισιά).

Η νέα γραμμή 4 που βρίσκεται υπό κατασκευή προβλέπει τη δημιουργία νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου, όπως είναι τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι. Με τη λειτουργία της νέας Γραμμής, οι πολίτες θα βρίσκονται μόλις σε 13 λεπτά από του Γουδή στην Κυψέλη και σε 7 λεπτά από Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια. Πρακτικά, όταν πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο, αυτό θα σημαίνει 340.000 επιβάτες, 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στο δρόμο, 1.216 μεγαβατώρες εξοικονόμηση ενέργειας και 318 τόνοι λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Το πρώτο τμήμα του έργου, του οποίου η κατασκευή έχει ξεκινήσει, έχει μήκος 13 χιλιόμετρα, και θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς. Από το Άλσος Βεΐκου, πάει στην Κυψέλη, τα Δικαστήρια, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, τον Ευαγγελισμό, την Καισαριανή, την Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου και καταλήγει στο Γουδή. Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 εκτιμάται πως θα τεθεί σε λειτουργία για το επιβατικό κοινό το 2029, ενώ ήδη έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια. Ένα από αυτά βρίσκονται στην Κατεχάκη, όπου έχει ξεκινήσει η διάνοιξη του φρέατος από το οποίο θα μπει ο πρώτος «μετροπόντικας» στις αρχές του 2023.

Καινοτομία αποτελεί το γεγονός πως οι συρμοί θα είναι υπεραυτόματοι χωρίς οδηγό και η λειτουργία τους θα ελέγχεται από το Κέντρο Ελέγχου της γραμμής 4, το οποίο προβλέπεται να λειτουργήσει στην περιοχή των Σεπολίων. Τα επόμενα τμήματα που θα τεθούν υπό κατασκευή είναι τα εξής:

Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)

Βάσει του χρονοδιαγράμματος, το φθινόπωρο θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του φρέατος δίπλα στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο καθώς και στο Άλσος Βεΐκου, θα έχουν φτάσει και τα νέα υπερσύγχρονα μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων.

Πηγή:



Ροη Ειδήσεων