Τρίτη 7 Μαΐου 2024


ΑρχικήΧωρίς κατηγορίαΚυβέρνηση: Το σχέδιο για τον επικοινωνιακό «συντονισμό» των πρεσβειών

Κυβέρνηση: Το σχέδιο για τον επικοινωνιακό «συντονισμό» των πρεσβειών

Μία νέα πλατφόρμα, με στόχο την κοινή επικοινωνιακή δράση όλων των πρεσβειών και των προξενείων της Ελλάδας ανά τον κόσμο, ετοιμάζει το τελευταίο διάστημα το υπουργείο Εξωτερικών. Η δράση αποτελεί έναν από τους πέντε άξονες του στρατηγικού σχεδίου «Δημόσια Διπλωματία» που είχε παρουσιάσει πριν από μερικούς μήνες ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας και στοχεύει στην ενίσχυση της διεθνούς εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό, που θα στηρίζεται σε δύο πυλώνες: αφενός στην προβολή θετικών ειδήσεων, όπως για παράδειγμα η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς ώστε να καταστεί η χώρα κόμβος πολιτισμού, η προβολή ακαδημαϊκών προοπτικών, του τουρισμού, των επενδύσεων, ακόμη και της μεσογειακής κουζίνας, αφετέρου στη συντονισμένη δράση για την ανάδειξη των εθνικών μας θέσεων.

Από την τουρκική προκλητικότητα, την προώθηση της υποψηφιότητας της Ελλάδας ως μη μόνιμου μέλους στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ την περίοδο 2025-26, όσο και για την άμεση αντιμετώπιση των ψευδών ειδήσεων στο μεταναστευτικό. «Στην πράξη», όπως λέει στην «Κ» πηγή που γνωρίζει το σκεπτικό της πρωτοβουλίας, «ο συγκεκριμένος μηχανισμός θα λειτουργεί όποτε χρειαστεί και ως ένας σημαντικός βραχίονας στην προσπάθεια της κυβέρνησης να διεθνοποιεί τις προκλήσεις της Τουρκίας, οπτικοποιώντας σε σχεδόν πραγματικό χρόνο κάθε παραβίαση και πρόκληση». Παράλληλα, μέσω του νέου μηχανισμού θα «τρέχουν», όποτε αυτό κρίνεται σκόπιμο, και καμπάνιες.

Πώς θα λειτουργεί

Πλέον θα είναι δυνατόν να διεθνοποιούνται οι προκλήσεις της Τουρκίας, με την οπτικοποίηση, σε σχεδόν πραγματικό χρόνο, κάθε παραβίασης και πρόκλησης.

Το ΥΠΕΞ θα συγκεντρώνει όλο το απαραίτητο επικοινωνιακό υλικό, το οποίο θα επιδιώκεται να είναι κατανοητό στο ευρύ κοινό, στοχευμένο, οπτικοποιημένο και προσαρμοσμένο για κοινωνικά δίκτυα. Η σκέψη είναι να βγαίνει κάτι σαν ψηφιακό δελτίο Τύπου, του οποίου ο τίτλος θα μπορεί να γίνει tweet, το σώμα κειμένου ανάρτηση στο Facebook και η φωτογραφία ή το βίντεο στο Instagram.

Το υλικό θα διοχετεύεται σε μία ψηφιακή πλατφόρμα (pool) και θα μοιράζεται στις διπλωματικές αρχές μας που λειτουργούν στις κατά περίπτωση χώρες ενδιαφέροντος, ώστε να αναπαραχθεί στα κοινωνικά δίκτυα, στις ιστοσελίδες κρατικών και ιδιωτικών φορέων που προωθούν την εικόνα της Ελλάδας και όπου αλλού κρίνεται αναγκαίο. Στόχος –και για αυτό έχει γίνει πολλή δουλειά με την ομογένεια– είναι να διοχετεύεται επίσης στους «πολλαπλασιαστές», κάτι σαν influencers, δηλαδή στους Ελληνες της διασποράς με επιρροή, φορείς της ομογένειας, ακαδημαϊκούς, φιλέλληνες και προσωπικότητες με επιρροή, αλλά και σε ξένα και ομογενειακά ΜΜΕ και think tanks, ώστε να υπάρχει διασπορά της πληροφορίας.

Για την επιτυχία του εγχειρήματος θα συγκροτηθεί ομάδα που θα δημιουργεί τα press lines και το υλικό τεκμηρίωσης, τα infographics και θα τροφοδοτεί το κεντρικό σύστημα. Σχεδιάζεται ακόμη το προσωπικό της «Δημόσιας Διπλωματίας», για να αξιοποιεί καταλλήλως το υλικό που θα παίρνει από το pool, να περάσει από σεμινάρια για χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης και νέων τεχνολογιών, ενώ ο σχεδιασμός είναι όλες οι διπλωματικές αρχές μας –περίπου 130 πρεσβείες, προξενεία, μόνιμες αντιπροσωπείες– αλλά και το βασικό προσωπικό τους, πρέσβεις, πρόξενοι, προσωπικό δημόσιας διπλωματίας, να προωθούν το υλικό από προσωπικούς λογαριασμούς.

Παράλληλα προβλέπεται η δημιουργία ενός μηχανισμού, μέσω κοινωνικών δικτύων, άμεσης επικοινωνιακής αντίδρασης και κατάρριψης fake news σε συνθήκες κρίσης. Πρόκειται για μια «ειδική ομάδα διαχείρισης κρίσεων» που θα έχει έτοιμο υλικό για να το αναπαραγάγει άμεσα και θα έχει τη δυνατότητα να παραγάγει και νέο.

Επέκταση παλαιού μοντέλου

Το συγκεκριμένο project έχει αναλάβει να το «τρέξει» για λογαριασμό του υπουργείου Εξωτερικών ο υφυπουργός Ανδρέας Κατσανιώτης, καθώς το παραπάνω μοντέλο αποτελεί μια πιο σύγχρονη και εξελιγμένη μορφή του μοντέλου επικοινωνιακής στρατηγικής και διάχυσης της πληροφορίας που εφάρμοσε ο κ. Κατσανιώτης την περίοδο 2012-14 ως γ.γ. στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης.

Πολλοί μάλιστα λένε πως το συγκεκριμένο project αποτέλεσε βασικό κριτήριο στην επιλογή του κ. Κατσανιώτη για τη θέση αυτή από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, καθώς γνώριζε τον τρόπο λειτουργίας του συγκεκριμένου μοντέλου. Επιπλέον, εκ της θέσεώς του έχει στενή επαφή με την ομογένεια, η οποία θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος. Μάλιστα το γεγονός ότι το 2019 οι ακόλουθοι Τύπου μεταφέρθηκαν οργανικά από τη γ.γ. Ενημέρωσης στο ΥΠΕΞ, και τον Σεπτέμβριο του 2021 ο κ. Κατσανιώτης ανέλαβε υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για τον Απόδημο Ελληνισμό και τη Δημόσια Διπλωματία, δείχνει πως το συγκεκριμένο σχέδιο υπήρχε στο μυαλό του κ. Μητσοτάκη από όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας.

Πηγή:kathimerini.gr



Ροη Ειδήσεων