Το ατύχημα που σημειώθηκε στις 4 Σεπτεμβρίου 2024 στη Νέα Φιλαδέλφεια, όταν κολώνα του δικτύου ηλεκτροδότησης των τρόλεϊ κατέρρευσε, προκάλεσε μεγάλη ανησυχία σχετικά με τη διαχείριση και τη συντήρηση των υποδομών των αστικών συγκοινωνιών. Το ατύχημα, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό ενός ανήλικου κοριτσιού, ανέδειξε την ανάγκη για ενδελεχή διερεύνηση των συνθηκών του συμβάντος, αλλά και της τήρησης των διαδικασιών ασφάλειας και συντήρησης.
Ο ΟΣΥ κατόπιν εντολής του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Στέφανου Αγίασογλου, συγκρότησε επιτροπή διερεύνησης για την αναζήτηση των αιτίων. Η επιτροπή καλείται να καταθέσει το σχετικό πόρισμα μέχρι την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου. Στην απόφαση σύστασης της επιτροπής, γίνεται ρητή αναφορά στον Νόμο 3920/2011, ο οποίος αφορά την εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών στην περιφέρεια της Αττικής.
Σύμφωνα με αυτόν τον νόμο, η Μικτή Επιχειρησιακή Συντονιστική Επιτροπή (ΕΠΣΕ), όπως ονομάζεται, είναι υπεύθυνη για την παρακολούθηση και τον συντονισμό των δράσεων που σχετίζονται με την αναδιάρθρωση και τη συντήρηση των υποδομών. Το έγγραφο για τη σύσταση της επιτροπής επικαλείται συγκεκριμένα τις διατάξεις του Νόμου 3920/2011 (ΦΕΚ Α΄33/03.03.2011), που περιγράφει τις υποχρεώσεις του οργανισμού για την αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών και την παροχή ενημέρωσης ανά δίμηνο, με τη μορφή έκθεσης προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και να επισημαίνει τυχόν αποκλίσεις και να ενημερώνει για παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν.
Η νομοθεσία προβλέπει τη δημοσιοποίηση των εκθέσεων της Συντονιστικής Επιτροπής. Οι σχετικές εκθέσεις απαιτείται να βρίσκονται αναρτημένες στην ηλεκτρονική σελίδα του ΟΑΣΑ. Μέχρι σήμερα οι εκθέσεις αυτές δεν έχουν αναρτηθεί. Αυτή η παράλειψη συνιστά σοβαρή απόκλιση από τις νομικές διατάξεις και εγείρει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τη διαφάνεια, τη λογοδοσία και την τήρηση των διαδικασιών. Σε περιστατικά που χρήζουν περαιτέρω διερεύνηση, όπως το ατύχημα στη Νέα Φιλαδέλφεια, η παράλειψη δημοσιοποίησης των εκθέσεων ή των πορισμάτων δημιουργεί πρόσθετους κινδύνους, καθώς οι πολίτες δεν μπορούν να ενημερωθούν για τα μέτρα που λαμβάνονται για την αποτροπή μελλοντικών ατυχημάτων και τη βελτίωση των υποδομών.