Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026


ΑρχικήΕιδήσειςΠολιτικήΣτο ΕΣΠΑ η αναβάθμιση της γραμμής Παλαιοφάρσαλα–Καλαμπάκα με έργο 85,6 εκατ. ευρώ

Στο ΕΣΠΑ η αναβάθμιση της γραμμής Παλαιοφάρσαλα–Καλαμπάκα με έργο 85,6 εκατ. ευρώ

[wbls-below-article-image]

Με χρηματοδότηση ύψους 85,6 εκατ. ευρώ εντάχθηκε στο τομεακό πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021-2027» το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλα–Καλαμπάκα, έπειτα από απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση, σε συνεργασία με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Γιώργο Κώτσηρα.

Το έργο, με δικαιούχο τη ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΕΛΛΑΔΟΣ ΜΑΕ, περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου αμαξοστοιχιών ETCS Level 1 στη μονή σιδηροδρομική γραμμή μήκους 80,4 χιλιομέτρων που συνδέει τον Παλαιοφάρσαλο με την Καλαμπάκα.


Παράλληλα, προβλέπεται η ολοκλήρωση της κατασκευής παρακαμπτηρίου και αποβάθρας στην περιοχή των Σοφάδων, καθώς και εργασίες ανακαίνισης και επισκευής μικρής κλίμακας σε υφιστάμενα κτίρια σιδηροδρομικών σταθμών.

Η συνολική δημόσια δαπάνη της πράξης ανέρχεται σε 85.629.355 ευρώ, ενώ τα 60,87 εκατ. ευρώ προέρχονται από συγχρηματοδότηση του Ταμείου Συνοχής.

Με την ολοκλήρωσή του, το έργο αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, να βελτιώσει τη διαλειτουργικότητα του δικτύου και να αυξήσει την αποδοτικότητα των σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην περιοχή.

[wbls-below-article]



Ροη Ειδήσεων