Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2024


ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΤι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ για τους μοτοσικλετιστές

Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ για τους μοτοσικλετιστές

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) έρχεται με σημαντικές αλλαγές, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα δίκυκλα οχήματα, όπως οι μοτοσικλέτες και τα ηλεκτρικά πατίνια.

Του Κίμωνα Λογοθέτη

Η στρατηγική αυτή έχει διττό σκοπό: αφενός να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και να αποσυμφορήσει την κυκλοφορία, αφετέρου να ενισχύσει την ασφάλεια στους δρόμους, καθώς τα δίκυκλα συχνά εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα.

Μία από τις σημαντικές αλλαγές που εισάγει ο νέος ΚΟΚ αφορά την προτεραιότητα στα φανάρια. Πλέον, τα δίκυκλα επιτρέπεται να προπορεύονται των αυτοκινήτων στη λωρίδα κυκλοφορίας, προκειμένου να περιμένουν το πράσινο φανάρι στην πρώτη γραμμή. Αυτή η ρύθμιση στοχεύει στη βελτίωση της ασφάλειας των μοτοσικλετιστών, καθώς μειώνει την πιθανότητα σύγκρουσης από πίσω. Ταυτόχρονα, συμβάλλει στην καλύτερη ροή της κυκλοφορίας, επιτρέποντας στα δίκυκλα να αναχωρούν πρώτα, χωρίς να εμποδίζουν τα μεγαλύτερα οχήματα. Ωστόσο, υπάρχει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που πρέπει να ληφθεί υπόψη: οι μοτοσικλετιστές θα πρέπει οπωσδήποτε να σταματούν πριν τη διάβαση πεζών, ώστε να μην εμποδίζουν την προσβασιμότητα των πεζών και των ΑμεΑ.

Διήθηση υπό όρους

Μια άλλη σημαντική ρύθμιση που εισάγει ο νέος ΚΟΚ είναι η νομιμοποίηση της διήθησης, δηλαδή της κίνησης των μοτοσικλετιστών ανάμεσα στα αυτοκίνητα σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Ωστόσο, η διήθηση θα επιτρέπεται υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως ο έλεγχος της ταχύτητας και ο σεβασμός της ασφάλειας των υπόλοιπων οδηγών. Αυτή η πρακτική θεωρείται ότι θα συμβάλει στη μείωση των καθυστερήσεων στην κυκλοφορία και θα αποτρέψει τη συγκέντρωση πολλών οχημάτων σε μποτιλιαρισμένα σημεία.

Αυστηρότερες ποινές για τη μη χρήση κράνους

Η χρήση κράνους ήταν ανέκαθεν υποχρεωτική, αλλά ο νέος ΚΟΚ εισάγει αυστηρότερες ποινές για τους παραβάτες. Σε περίπτωση που κάποιος οδηγός συλληφθεί να μην φοράει κράνος, προβλέπεται η δυνατότητα αφαίρεσης της άδειας οδήγησης, με μέγιστη διάρκεια ποινής έως και πέντε χρόνια σε περίπτωση υποτροπής. Παράλληλα, εξετάζεται η επιβολή αυστηρότερου προστίμου για την ίδια παράβαση, γεγονός που αναμένεται να ενισχύσει τη συμμόρφωση των μοτοσικλετιστών προς τον κανονισμό.

Επέκταση κανόνων σε οχήματα μικροκινητικότητας

Ο νέος ΚΟΚ δεν περιορίζεται μόνο στις μοτοσικλέτες, αλλά επεκτείνει τους κανονισμούς και στα οχήματα μικροκινητικότητας, όπως τα ηλεκτρικά πατίνια και τα ποδήλατα. Με την αναπροσαρμογή των ορίων ταχύτητας στους αστικούς δρόμους, τα οχήματα αυτά εντάσσονται πλέον πλήρως στο οδόστρωμα και οι οδηγοί τους υποχρεούνται να συμμορφώνονται με τους ίδιους κανόνες που ισχύουν για τους μοτοσικλετιστές. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να φορούν κράνος, να σέβονται τους φωτεινούς σηματοδότες και να μην υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας.

Προσωποποίηση των ποινών

Τέλος, μια σημαντική αλλαγή που εισάγει ο νέος ΚΟΚ αφορά την προσωποποίηση των ποινών. Αυτό σημαίνει ότι πλέον οι κυρώσεις θα αφορούν τον οδηγό και όχι το όχημα. Με αυτόν τον τρόπο, οι αρχές επιδιώκουν να ενισχύσουν την υπευθυνότητα των οδηγών, καθώς οι παραβάσεις θα επηρεάζουν άμεσα τη δυνατότητά τους να συνεχίσουν να οδηγούν, ανεξάρτητα από το αν το όχημα ανήκει σε αυτούς ή σε τρίτους.

Ο νέος ΚΟΚ στοχεύει στην ενίσχυση της ασφάλειας στους δρόμους και στη δημιουργία ενός πιο φιλικού και υπεύθυνου περιβάλλοντος για τους οδηγούς δικύκλων και οχημάτων μικροκινητικότητας. Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά την καθημερινότητα των μοτοσικλετιστών και των υπόλοιπων χρηστών των οδών, προωθώντας τη βιώσιμη κινητικότητα και μειώνοντας τους κινδύνους για ατυχήματα.



Ροη Ειδήσεων