Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024


ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΠαρέμβαση εισαγγελέα για το νέο περιστατικό με τρένο του Προαστιακού που μπήκε...

Παρέμβαση εισαγγελέα για το νέο περιστατικό με τρένο του Προαστιακού που μπήκε σε γραμμή του Μετρό

Στο «μικροσκόπιο» κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης μπαίνει το νέο περιστατικό της παραλίγο σύγκρουσης τρένων. Το περιστατικό συνέβη όταν συρμός του Προαστιακού παραλίγο να μπει στο δίκτυο του Μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας.

Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Αριστείδης Κορέας, έδωσε εντολή για διενέργεια κατεπείγουσας έρευνας για το περιστατικό που έλαβε χώρα στις 9 Οκτωβρίου.

Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης θα διερευνηθεί αν έχουν διαπραχθεί το αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς και άλλες τυχόν αξιόποινες πράξεις και από ποια συγκεκριμένα πρόσωπα.

Ο συρμός του Προαστιακού, σύμφωνα με το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών», έλαβε εντολή την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου στη Δουκίσσης Πλακεντίας να μπει σε λάθος γραμμή και συγκεκριμένα σε σήραγγα του Μετρό.

Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος και προσπάθησε μάταια, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, να επικοινωνήσει με το σταθμάρχη. Τότε έλαβε τη σωτήρια, όπως αποδείχθηκε απόφαση να ελαττώσει ταχύτητα και να προχωρήσει αργά ώστε να αντιληφθεί το λάθος η τηλεδιοίκηση.

Έρευνα έχει διατάξει για το περιστατικό και η Hellenic Train.

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ

Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου περί ώρας 17:44 η αμαξοστοιχία 4245 που εκτελούσε το δρομολόγιο ΚΑΝΤΖΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ του προαστιακού, κατευθύνθηκε προς την είσοδο της γραμμής 3 της ΣΤΑΣΥ. Η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ.

Για το συμβάν αυτό επισημαίνονται τα ακόλουθα:

  • Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και για αυτούς του Μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του Μετρό.
  • Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004.
  • Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων, άρα ακόμη και αν εισερχόταν στην γραμμή του μετρό δεν θα «σφήνωνε» στην σήραγγα όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.
  • Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ.
  • Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου.

Επιγραμματικά:

  • Όλες οι κινήσεις των συρμών γίνονται με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση.
  • Δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού, αλλά ενδεχόμενη κυκλοφορία μη εξουσιοδοτημένου συρμού σε γραμμή μετρό.
  • Ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, οι ενδείξεις των οποίων του έδιναν σαφή προειδοποίηση για πιθανή είσοδο σε μη εξουσιοδοτημένη τροχιά.
  • Ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση με το ερώτημα της περαιτέρω απασχόλησής του σε θέση Ρυθμιστή Κυκλοφορίας.



Ροη Ειδήσεων