Η ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών με νέα λεωφορεία, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αποτελεί ένα θετικό βήμα προς τη βελτίωση των μεταφορών. Ωστόσο, τα παλαιά και φθαρμένα λεωφορεία εξακολουθούν να κυκλοφορούν και μάλιστα σε μερικές από τις πιο κεντρικές γραμμές της Αθήνας, όπως το Α2 (Βούλα – Ακαδημία), το 040 (Πειραιάς – Σύνταγμα) και το 550 (Παλαιό Φάληρο – Κηφισιά).
Πώς περνούν ΚΤΕΟ λεωφορεία με εμφανείς φθορές;
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι, παρά τις εμφανείς ελλείψεις και τα σοβαρά σημάδια φθοράς, ορισμένα από αυτά τα λεωφορεία φαίνεται να έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί λεωφορείο της γραμμής 550, του οποίου η πινακίδα κυκλοφορίας είναι δυσδιάκριτη – μια βασική έλλειψη που κανονικά επιβάλλει επανέλεγχο. Το ερώτημα είναι πώς πέρασε τον έλεγχο χωρίς να διορθωθεί η παράβαση.
Ακόμη πιο ανησυχητική είναι η περίπτωση του Α2, όπου η κολώνα στο ύψος της φυσούνας εμφανίζεται ραγισμένη και σε προχωρημένη διάβρωση. Πρόκειται για ένα βασικό στοιχείο στήριξης του οχήματος, και είναι απορίας άξιο αν αυτό το ελέγχουν οι τεχνικοί πριν το λεωφορείο ξεκινήσει το δρομολόγιό του.
Κυκλοφορούν με ασφάλεια τα παλιά λεωφορεία;
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και η εταιρεία διαχείρισης των λεωφορείων, έχουν ανακοινώσει ότι επίκειται αντικατάσταση των παλαιότερων οχημάτων. Ωστόσο, μέχρι να υλοποιηθεί αυτή η αλλαγή, οι πολίτες συνεχίζουν να μετακινούνται καθημερινά με λεωφορεία που εγείρουν σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλειά τους.
Η δημοσιογραφική ομάδα των Attica Times έλαβε φωτογραφίες από επιβάτη που αποτυπώνουν την πραγματική κατάσταση των οχημάτων που εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό της Αθήνας. Είναι σαφές ότι το ζήτημα του τεχνικού ελέγχου των λεωφορείων χρειάζεται άμεση και αυστηρή επανεξέταση, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επιβατών και των οδηγών.
Μέχρι τότε, το ερώτημα παραμένει: Τα αστικά λεωφορεία περνούν πράγματι αυστηρούς τεχνικούς ελέγχους ή απλώς κυκλοφορούν στους δρόμους χωρίς να πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές ασφαλείας;