Τρίτη 23 Ιουνίου 2026


ΑρχικήΕιδήσειςΠολιτικήΜητσοτάκης από το Ωδείο Αθηνών: «Το Κτηματολόγιο περνά σε μια νέα εποχή...

Μητσοτάκης από το Ωδείο Αθηνών: «Το Κτηματολόγιο περνά σε μια νέα εποχή διαφάνειας και ασφάλειας»

[wbls-below-article-image]

Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη πραγματοποιείται στο Ωδείο Αθηνών η εκδήλωση με θέμα «Κτηματολόγιο: Από μια εκκρεμότητα δεκαετιών σε μια νέα εποχή με διαφάνεια, ταχύτητα και ασφάλεια», που διοργανώνουν το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης μαζί με το Ελληνικό Κτηματολόγιο.

Η εκδήλωση επικεντρώνεται στην πορεία ολοκλήρωσης ενός έργου που για δεκαετίες αποτελούσε μία από τις μεγαλύτερες εκκρεμότητες του ελληνικού κράτους, καθώς και στα οφέλη που προκύπτουν από την ψηφιοποίηση των διαδικασιών και την ενίσχυση της ασφάλειας των συναλλαγών.


Τον συντονισμό της συζήτησης έχει αναλάβει ο δημοσιογράφος Απόστολος Μαγγηριάδης, ενώ πρώτος πήρε τον λόγο ο πρόεδρος του Ελληνικού Κτηματολογίου, Θάνος Λίπας. Στον χαιρετισμό του τόνισε ότι η ολοκλήρωση του Κτηματολογίου αποτελεί έργο εθνικής σημασίας, υπογραμμίζοντας πως η επιτυχία του βασίστηκε στη διαχρονική πολιτική βούληση και αφορά τόσο τη σημερινή όσο και τις επόμενες γενιές.

Στη συνέχεια, η γενική διευθύντρια του Ελληνικού Κτηματολογίου, Ολυμπία Μαρκέλλου, παρουσίασε τα αποτελέσματα της ψηφιοποίησης, επισημαίνοντας τη σημαντική μείωση των εκκρεμοτήτων και την επιτάχυνση χιλιάδων υποθέσεων που για χρόνια επιβάρυναν πολίτες και επαγγελματίες.

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, χαρακτήρισε το Κτηματολόγιο μία από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις των τελευταίων δεκαετιών, σημειώνοντας ότι η χώρα περνά πλέον από τη φάση των διαρκών εξαγγελιών στην ολοκλήρωση και παραγωγική λειτουργία του έργου. Όπως ανέφερε, η πλήρης καταγραφή των δικαιωμάτων ιδιοκτησίας ενισχύει την ασφάλεια δικαίου, βελτιώνει το επενδυτικό περιβάλλον και συμβάλλει στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, υπογράμμισε ότι η ολοκλήρωση του Κτηματολογίου αποτελεί την αφετηρία για μια νέα γενιά μεταρρυθμίσεων. Ειδική αναφορά έκανε στη δημιουργία ενός ψηφιακού «one stop shop» για τις πολεοδομίες, με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας, την επιτάχυνση των αδειοδοτήσεων και τη διευκόλυνση πολιτών και επενδυτών.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, τόνισε ότι η κυβέρνηση προχωρά στην υλοποίηση έργων που βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών, χαρακτηρίζοντας το Κτηματολόγιο μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις εκσυγχρονισμού της δημόσιας διοίκησης.

Τα βλέμματα είναι πλέον στραμμένα στην τοποθέτηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος αναμένεται να παρουσιάσει το συνολικό κυβερνητικό σχέδιο για την επόμενη ημέρα του Κτηματολογίου και τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες που θα τεθούν στη διάθεση των πολιτών.

[wbls-below-article]



Ροη Ειδήσεων