Η κυβέρνηση προχωρά στον σχεδιασμό ενός νέου συστήματος είσπραξης των δημοτικών τελών, τα οποία δεν θα περιλαμβάνονται πλέον στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος. Την αλλαγή προανήγγειλε στη Βουλή ο υπουργός Εσωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Όπως ανέφερε, στο νομοσχέδιο θα ενταχθεί διάταξη που θα επιτρέπει την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, ώστε να δημιουργηθεί ένα νέο σύστημα πληρωμής των δημοτικών τελών, ανεξάρτητο από τις εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας. Η σχετική ρύθμιση θα προχωρήσει σε συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) και τα υπουργεία Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εθνικής Οικονομίας.
Σύμφωνα με τον υπουργό, η αποσύνδεση των τελών από τους λογαριασμούς ρεύματος αποτελεί κοινό αίτημα τόσο των δήμων όσο και των εταιρειών ενέργειας.
Ο κ. Λιβάνιος διευκρίνισε ότι οι πολίτες δεν θα δουν άμεσα αλλαγές, καθώς ο σημερινός τρόπος είσπραξης θα συνεχιστεί μέχρι να ολοκληρωθεί η ανάπτυξη του απαραίτητου πληροφοριακού συστήματος. Στόχος είναι το νέο μοντέλο να τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2028.
Με βάση τον σχεδιασμό, τα δημοτικά τέλη θα βεβαιώνονται μία φορά τον χρόνο, στα πρότυπα του ΕΝΦΙΑ, ενώ οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα έχουν τη δυνατότητα εξόφλησης σε έως και 12 μηνιαίες δόσεις. Έτσι, οι εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας θα πάψουν να λειτουργούν ως φορείς είσπραξης των συγκεκριμένων χρεώσεων, χωρίς όμως να αλλάζει το ύψος ή η υποχρέωση καταβολής των τελών.