Την ανάγκη η Ευρώπη να αξιοποιήσει τις αποταμιεύσεις των πολιτών, να ενισχύσει τις επενδύσεις και να αποκτήσει μεγαλύτερη στρατηγική αυτονομία υπογράμμισε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και πρόεδρος του Eurogroup, Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέντευξή του στο ιταλικό περιοδικό L’Espresso.
Ο κ. Πιερρακάκης επισήμανε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση καλείται να μειώσει τις εξαρτήσεις της σε κρίσιμους τομείς, όπως η ενέργεια και η τεχνολογία, επισημαίνοντας πως η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας θα εξαρτηθεί από την ικανότητα των κρατών-μελών να μετατρέπουν τις αποφάσεις σε ουσιαστικές δράσεις.
Αναφερόμενος στην ενεργειακή πολιτική, εξήγησε ότι η δημοσιονομική ευελιξία που εξετάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να επιταχύνει επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ηλεκτρικά δίκτυα και έργα που περιορίζουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Παράλληλα, σημείωσε ότι στοχευμένα μέτρα στήριξης για νοικοκυριά και επιχειρήσεις είναι πιο αποτελεσματικά και κοινωνικά δίκαια από τις οριζόντιες παρεμβάσεις.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη δημιουργία μιας ενιαίας ευρωπαϊκής βιομηχανικής πολιτικής, υποστηρίζοντας ότι η Ευρώπη πρέπει να επενδύσει σε επιχειρήσεις που μπορούν να εξελιχθούν σε παγκόσμιους πρωταγωνιστές, ιδιαίτερα στους τομείς της τεχνολογίας, της τεχνητής νοημοσύνης και των τηλεπικοινωνιών. Όπως ανέφερε, η ύπαρξη διαφορετικών εθνικών ρυθμιστικών πλαισίων αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για την ανάπτυξη ισχυρών ευρωπαϊκών επιχειρήσεων.
Ο πρόεδρος του Eurogroup στάθηκε επίσης στη σημασία της Ένωσης Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων, τονίζοντας ότι οι ευρωπαϊκές αποταμιεύσεις μπορούν να διοχετευθούν σε παραγωγικές επενδύσεις, ενισχύοντας την ανάπτυξη, τη χρηματοδότηση νεοφυών επιχειρήσεων και την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας.
Για το ψηφιακό ευρώ, ο κ. Πιερρακάκης υποστήριξε ότι αποτελεί στρατηγικής σημασίας έργο για την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς θα ενισχύσει την οικονομική κυριαρχία της απέναντι στον διεθνή ανταγωνισμό και θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη νέων χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.
Τέλος, αναφέρθηκε στην εμπειρία της Ελλάδας από τον ψηφιακό μετασχηματισμό της δημόσιας διοίκησης, επισημαίνοντας ότι οι πολίτες αποδέχονται ευκολότερα τις μεταρρυθμίσεις όταν βλέπουν άμεσα και απτά αποτελέσματα στην καθημερινότητά τους. Παράλληλα, σχετικά με τη διαχείριση των ευρωπαϊκών κονδυλίων, σημείωσε ότι η κυβέρνηση προχώρησε σε θεσμικές παρεμβάσεις όπου διαπιστώθηκαν προβλήματα, με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας και της αποτελεσματικότητας.