Σε ασφαλές σημείο αγκυροβόλησης στη βόρεια Ερυθρά Θάλασσα ρυμουλκείται αργά και με ασφάλεια το ελληνόκτητο τάνκερ «Sounion» της Delta Tankers, που μεταφέρει 150.000 τόνους πετρελαίου, από το ελληνικό ναυαγοσωστικό «Aigaion Pelagos». Το ρυμουλκό συνοδεύεται από το πλοίο διάσωσης «Panormitis», το οποίο διαθέτει πυροσβεστικές δυνατότητες και εξοπλισμό για την ανάκτηση πετρελαιοκηλίδων, καθώς και από τρία πολεμικά πλοία, ένα εκ των οποίων είναι η φρεγάτα Ψαρά, μαζί με ειδική ένοπλη ομάδα.
Ο στόχος των ναυαγοσωστικών ομάδων, μόλις το τάνκερ αγκυροβολήσει, είναι να κατασβέσουν τις εστίες φωτιάς στο κατάστρωμα, οι οποίες προκλήθηκαν από εκρηκτικά που τοποθέτησαν ένοπλες δυνάμεις των Χούθι. Το πλοίο συνεχίζει να καίγεται πάνω από τέσσερις εβδομάδες μετά την πρώτη επίθεση, ενώ το πλήρωμά του, που αποτελείται από 23 Φιλιππινέζους και δύο Ρώσους, έχει μεταφερθεί με ασφάλεια στο Τζιμπουτί από γαλλικό αντιτορπιλικό.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι μετρήσεις της ομάδας διάσωσης δείχνουν ότι η θερμοκρασία στο κατάστρωμα φτάνει τους 400 βαθμούς Κελσίου. Οι προσπάθειες θα επικεντρωθούν στην κατάσβεση της φωτιάς με αφρό και νερό και στη συνέχεια στη σφράγιση των ρωγμών που προκάλεσαν τα εκρηκτικά.
Επιπλέον, θα γίνει αδρανοποίηση των δεξαμενών καυσίμων (με χρήση συστήματος αδρανούς αερίου), ώστε να μπορεί το πετρέλαιο να μεταγγιστεί με ασφάλεια σε άλλο πλοίο. Ειδικοί των εταιρειών καυσίμων εξηγούν ότι για την έναρξη και διατήρηση της φωτιάς απαιτείται ταυτόχρονη παρουσία οξυγόνου, καυσίμου, κατάλληλης θερμοκρασίας και αλυσιδωτής αντίδρασης. Αν οποιοδήποτε από αυτά τα στοιχεία μειωθεί, τότε μειώνεται και η πιθανότητα εκρήξεων και πυρκαγιάς μέσω της αδρανοποίησης.