Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025


ΑρχικήΠρόσωπαΣυνεντεύξειςΤάσος Κωνσταντάρος - Διευθύνων Σύμβουλος Οργανισμού Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού: «Στόχος...

Τάσος Κωνσταντάρος – Διευθύνων Σύμβουλος Οργανισμού Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού: «Στόχος μας η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου»

Η βιωσιμότητα είναι πλέον απαίτηση και όχι επιλογή επισημαίνει ο Τάσος Κωνσταντάρος, Διευθύνων  Σύμβουλος  του Οργανισμού Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στην ηλεκτρονική εφημερίδα «Attica Times» και την Οικονομική Αναλύτρια Δάφνη Γρηγοριάδη.

 Ποιο είναι το στρατηγικό όραμα του Οργανισμού για την τουριστική ταυτότητα της Ρόδου τα επόμενα χρόνια;

Το στρατηγικό μας όραμα εστιάζει στη μετατροπή της Ρόδου σε έναν πολυδιάστατο, βιώσιμο και εμπειρικό προορισμό 12 μηνών, ο οποίος διατηρεί την ιστορική του ταυτότητα αλλά και εξελίσσεται μέσα από την καινοτομία, τη συμπερίληψη και την ποιότητα. Θέλουμε η Ρόδος να παραμένει ανταγωνιστική διεθνώς, όχι μόνο ως καλοκαιρινός ήλιος-και-θάλασσα προορισμός, αλλά ως τόπος με πλούσιο πολιτιστικό βάθος, αυθεντικότητα και τουρισμό με νόημα. Εργαζόμαστε με συνέπεια για ένα νέο τουριστικό αφήγημα που ενώνει το χθες με το αύριο.

Ποιες δράσεις προωθούνται για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την προσέλκυση επισκεπτών και εκτός καλοκαιριού;

Η επιμήκυνση της περιόδου είναι κεντρικός μας στόχος. Υλοποιούμε δράσεις σε τρία επίπεδα:

  • Στρατηγικές συνέργειες με αεροπορικές εταιρείες για τη διατήρηση και προσθήκη δρομολογίων κατά τους φθινοπωρινούς και ανοιξιάτικους μήνες.
  • Ανάδειξη εναλλακτικών εμπειριών όπως ο πολιτιστικός τουρισμός, η γαστρονομία, τα υπαίθρια μονοπάτια, ο προσκυνηματικός, ο μαθητικός, θαλάσσιος και ο συνεδριακός τουρισμός.
  • Διοργάνωση θεματικών εκδηλώσεων (φεστιβάλ, συνέδρια, press & fam trips) σε περιόδους χαμηλής ζήτησης, ενισχύοντας τη ροή επισκεπτών και τη διασπορά της τουριστικής δραστηριότητας.

Με ποιον τρόπο ενισχύεται η βιωσιμότητα στον τουρισμό της Ρόδου;

Η βιωσιμότητα είναι πλέον απαίτηση και όχι επιλογή. Επενδύουμε στην ενδυνάμωση του προορισμού με όρους περιβαλλοντικής ευθύνης, κοινωνικής συνοχής και οικονομικής ισορροπίας:

  • Προωθούμε πρακτικές χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος, ενθαρρύνοντας τους επαγγελματίες να συμμετέχουν σε πιστοποιήσεις και πράσινες δράσεις.
  • Συμμετέχουμε σε ευρωπαϊκά δίκτυα όπως το D3HUB για τον ψηφιακό και πράσινο μετασχηματισμό των τουριστικών προορισμών, αλλά και στο Rhodes Co-Lab Sustainable Destination που είναι μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία που στοχεύει στη μετατροπή της Ρόδου στον πρώτο ολιστικά βιώσιμο τουριστικό προορισμό παγκοσμίως έως το 2030. Πρόκειται για μια συνεργασία μεταξύ της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Ομίλου TUI, του Ιδρύματος TUI Care Foundation και του Δήμου Ρόδου, με τη συμμετοχή τοπικών και διεθνών εταίρων.
  • Εστιάζουμε σε τουρισμό με βάση την τοπική ταυτότητα, που ενισχύει τις κοινότητες και δημιουργεί μακροπρόθεσμα οφέλη.

 Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι προβολής της Ρόδου για το 2025 και ποιες αγορές-στόχοι έχουν προτεραιότητα στη στρατηγική του Οργανισμού;

Για το 2025, βασικοί στόχοι μας είναι:

  • Η ενίσχυση της ψηφιακής παρουσίας και του brand της Ρόδου ως premium και αυθεντικού προορισμού.
  • Η στοχευμένη προβολή θεματικών προϊόντων (θαλάσσιος τουρισμός, γαστρονομία, πολιτισμός, οικογενειακές διακοπές).
  • Η ενδυνάμωση των σχέσεων με δημοσιογράφους και influencers, με οργανωμένα press και fam trips.

Όσον αφορά τις αγορές, προτεραιότητα δίνεται:

  • Στις παραδοσιακές αγορές (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Πολωνία, Γαλλία, Ιταλία).
  • Σε αναδυόμενες αγορές μεγάλου ενδιαφέροντος όπως η Μέση Ανατολή, οι ΗΠΑ και η Ασία, με στοχευμένες ενέργειες και συμμετοχές σε B2B fora.
  • Και βεβαίως, στην ελληνική αγορά, με νέες καμπάνιες για city breaks και ταξίδια εκτός σεζόν.

Η Ρόδος δεν είναι απλώς ένας τουριστικός προορισμός. Είναι ένας ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται και επαναπροσδιορίζει τη θέση του στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.



Ροη Ειδήσεων