Τρίτη 23 Ιουνίου 2026


ΑρχικήΕιδήσειςΚόσμοςΤραμπ προς Ιράν: «Θα κάνω ό,τι χρειαστεί» αν δεν τηρηθεί η συμφωνία

Τραμπ προς Ιράν: «Θα κάνω ό,τι χρειαστεί» αν δεν τηρηθεί η συμφωνία

[wbls-below-article-image]

Ο Αμερικανός πρόεδρος εμφανίζεται ικανοποιημένος από τις εξελίξεις, ενώ το Στενό του Ορμούζ παραμένει στο επίκεντρο των διαπραγματεύσεων

Ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι η κατάσταση γύρω από το Ιράν εξελίσσεται θετικά, υποστηρίζοντας πως το Στενό του Ορμούζ παραμένει «εντελώς ανοιχτό» και ότι η ναυσιπλοΐα στην κρίσιμη αυτή θαλάσσια δίοδο συνεχίζεται κανονικά.


Ο Αμερικανός πρόεδρος έστειλε ωστόσο σαφές μήνυμα προς την Τεχεράνη, προειδοποιώντας πως «Αν το Ιράν δεν τηρήσει τη συμφωνία, θα κάνω ό,τι χρειαστεί να κάνω».

Παράλληλα πρόσθεσε ότι «εφόσον το Ιράν μας σέβεται, δεν πρόκειται να έχουμε κανένα πρόβλημα».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς, ο οποίος ανέφερε πως στόχος της αμερικανικής πλευράς ήταν να διαμορφωθεί ένας μηχανισμός που θα διατηρεί ανοιχτό το Στενό του Ορμούζ. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «Θέλαμε να δημιουργήσουμε έναν μηχανισμό για να διατηρήσουμε ανοιχτό το Στενό του Ορμούζ. Είναι ανοιχτό».

Από την πλευρά του Ιράν, ο επικεφαλής της διαπραγματευτικής ομάδας Μοχάμεντ Μπαγκέρ Γκαλιμπάφ ανακοίνωσε ότι συμφωνήθηκε η δημιουργία ειδικού διαύλου επικοινωνίας για τα ζητήματα που αφορούν τη διέλευση πλοίων από το Στενό του Ορμούζ.

Στόχος της επικοινωνίας αυτής είναι να μειωθούν οι κίνδυνοι παρεξηγήσεων και να αποφευχθούν περιστατικά που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε νέα ένταση.

Την ίδια ώρα, συνεχίζεται η διαφωνία γύρω από το περιεχόμενο των συνομιλιών που έγιναν στην Ελβετία. Ο Τραμπ υποστήριξε ότι το Ιράν θα δεχθεί εκτεταμένους ελέγχους από τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής Ενέργειας στις πυρηνικές και στρατηγικές εγκαταστάσεις του, προκειμένου να υπάρξει «πυρηνική διαφάνεια».

«Όλοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι το Ιράν θα συμφωνήσει σε εκτεταμένες επιθεωρήσεις των πυρηνικών και στρατηγικών του εγκαταστάσεων, ώστε να διασφαλιστεί η “πυρηνική διαφάνεια” για πολλά χρόνια στο μέλλον», ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος.

Οι δηλώσεις έγιναν ενώ Ουάσιγκτον και Τεχεράνη συνεχίζουν τις επαφές για την οριστικοποίηση της συμφωνίας πλαισίου που προέκυψε από τις συνομιλίες στην Ελβετία. Το σχέδιο περιλαμβάνει έναν οδικό χάρτη 60 ημερών για την επίλυση των διαφορών γύρω από το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα.

Ωστόσο, η ιρανική πλευρά παρουσιάζει διαφορετική εικόνα. Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών του Ιράν Εσμαΐλ Μπαγκαΐ υποστήριξε ότι το πυρηνικό πρόγραμμα δεν αποτέλεσε αντικείμενο των συζητήσεων στην Ελβετία και τόνισε ότι η χώρα του δεν ανέλαβε «καμία νέα δέσμευση».

Ο ίδιος ανέφερε ότι στις επαφές με τις Ηνωμένες Πολιτείες και τους διαμεσολαβητές δεν τέθηκε ζήτημα αλλαγής της ιρανικής στάσης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων διαπραγματεύσεων.

[wbls-below-article]



Ροη Ειδήσεων