Δευτέρα 14 Απριλίου 2025


ΑρχικήΠρόσωπαΣυνεντεύξειςΓιώργος Βάλλης - Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών: Μειώνονται...

Γιώργος Βάλλης – Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών: Μειώνονται κατά 50% τα λιμενικά τέλη

Ανακούφιση στα λιμάνια – Προϋπόθεση για το αύριο

Μειώνονται κατά 50% τα λιμενικά τέλη των λιμανιών για χρονικό διάστημα ενός έτους, από 1η Μαΐου με τροπολογία του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής. Σε μια προσπάθεια περιορισμού των αυξήσεων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια «προς όφελος των συμπολιτών μας, της ελληνικής οικογένειας, των ταξιδιωτών προς τα νησιά μας», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, με αυτήν την τροπολογία «η κυβέρνηση περιορίζει για το σύνολο του έτους τα λιμενικά έτη κατά 50% προς όφελος των πολιτών πλην κρουαζιέρας». Κατά την παρέμβαση του προς υποστήριξη της προς ψήφιση ρύθμισης, ο υπουργός Ναυτιλίας εκτίμησε πως το κόστος του μέτρου θα ανέλθει στα 30 εκατ. ευρώ.

Αναγκαία ανάσα για την ακτοπλοΐα η μείωση 50% των λιμενικών τελών επισημαίνει ο Γιώργος Βάλλης, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών στην ηλεκτρονική εφημερίδα «Attica Times» και την Οικονομική Αναλύτρια Δάφνη Γρηγοριάδη.

Πώς σας φαίνεται η μείωση των λιμενικών τελών κατά 50% που ανακοινώθηκε από το Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής;

Η μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών αποτελεί μια αναγκαία ανάσα για την ακτοπλοΐα, σε μια περίοδο που το αυξημένο κόστος καυσίμων και οι διεθνείς ανατιμήσεις πιέζουν ασφυκτικά τον κλάδο. Το μέτρο δεν αφορά μόνο τις εταιρείες,αφορά πρωτίστως τους νησιώτες, τους επισκέπτες και την τοπική οικονομία, που εξαρτώνται από προσιτές, ασφαλείς και αξιόπιστες θαλάσσιες συνδέσεις.

Σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού στη Μεσόγειο, τέτοιες κινήσεις είναι απαραίτητες για να διατηρηθεί η ελκυστικότητα των ελληνικών λιμανιών και να ενισχυθεί η συνοχή της νησιωτικής Ελλάδας. Η επιβίωση και η ανάπτυξη της ακτοπλοΐας δεν είναι απλώς θέμα αγοράς, είναι ζήτημα εθνικής στρατηγικής.
Ωστόσο, η πραγματική πρόκληση βρίσκεται στην επόμενη μέρα. Η συγκυριακή ανακούφιση δεν αρκεί.

 

Τι χρειάζεται ο κλάδος;

Χρειάζεται ένα σταθερό και ολοκληρωμένο σχέδιο για τη θωράκιση του κλάδου, με επενδύσεις σε υποδομές, ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών προς τον επιβάτη. Η μείωση των τελών είναι το πρώτο βήμα. Ωστόσο, το στοίχημα δεν κερδίζεται μόνο με προσωρινές παρεμβάσεις. Η ακτοπλοΐα χρειάζεται ένα σταθερό πλαίσιο στήριξης, με διαρκείς πολιτικές που θα εγγυώνται τη βιωσιμότητα των δρομολογίων και την ποιότητα των υπηρεσιών.

 



Ροη Ειδήσεων